RU | UA | ENG

Види антифризів.

Антифризи гліцеринові. Перша охолоджуюча рідина – антифриз була виготовлена на основі гліцерину – трьох атомного спирту. Такі охолоджуючі рідини в суміші води і гліцерину 35:65 мали температуру замерзання – 40 °С (домогтися більш низької температури замерзання ніж мінус 40 °С від гліцерину не можливо). Проблемою стала висока в’язкість, недостатня плинність такого роду охолоджуючої рідини при низькій температурі, недостатня термоокислювальна стабільність. Ганяти такий «кисіль» по каналах системи охолодження і трубок радіатора — для водяного насоса завдання не з простих.
Рідини на основі гліцерину використовуються в основному в системах опалення,
Антифризи сольові. Водні розчини солей, таких як хлорид натрію (кухонна сіль) і хлорид кальцію (кальцієва сіль соляної кислоти). Моря і океани не замерзають з-за вмісту в них солі. При додаванні у воду 25% звичайної кухонної солі, ця вода не буде замерзати при низькій температурі до мінус 20 °С, при 30 відсотковий вміст солі у воді, вона не замерзає при мінус 55 °З, а приблизно 30 % хлориду кальцію — до мінус 48 °С. Але при таких варіантах відбувається корозія металу — радіатор для використання сольових розчинів потрібно робити з золота, срібла або металів платинової групи! Але радіатор як правило зроблений з алюмінієвих, мідних і латунних сплавів і при поступовому випаровуванні (выкіпанні) води сіль залишається на стінках і викликає корозію, набагато більшу, ніж розчинена у воді. При цьому треба враховувати й те, що при підвищенні температури, корозійні властивості солі збільшуються.
Антифризи спиртові. Всі види спиртів мають низьку температуру замерзання, але не мають властивість етиленгліколю знижувати температуру водних розчинів. В даний час застосовуються не для охолодження двигунів внутрішнього згорання а, для пневмогальм, склоочисних рідин…. Не розбавлений одноатомний спирт (метиловий, етиловий, ізопропіловий) має нижчу температуру замерзання, ніж розбавлений водою. Одноатомні спирти є горючими рідинами, що мають низькі температури кипіння (65 – 85 оС), підвищену коррозійність, високу пожежонебезпечність, і тому для охолодження двигунів автомобілів не застосовуються!
Антифризи гліколеві. Переважна більшість автомобільних антифризів, що випускаються в усьому світі, створені на основі моноетиленгликоляю, існують так само охолоджуючі рідини на основі діетиленгліколю, триетиленгликолю. Виключно важливою властивістю цих рідин є їх здатність знижувати температуру замерзання водних розчинів. При різних співвідношеннях води і етиленгліколю виходить розчин з різною температурою замерзання від мінус 0 до мінус 70°С. Водні розчини етиленгліколю не розширюються при замерзанні і не утворюють суцільної твердої маси, на відміну від води, а перетворюються в кашицеподібну пухку масу, обсяг якої більше початкового об’єму дорівнює нулю, тому виключається розрив радіатора.

Всі сучасні автомобільні охолоджуючі рідини ( «Антифриз», «Тосол» – це все лише приватні назви охолоджуючої рідини, надалі – ОЖ) складаються з етиленгліколю, води і присадок. У рідкісних випадках замість етиленгліколю використовують менш токсичний пропіленгліколь, але такі антифризи не отримали поширення через дорожнечу цього компонента і через погіршення теплопровідних властивостей рідини. Базові компоненти — вода і етиленгліколь — складають 93-97% об’єму рідини, решта — присадки.

ПОДІЛИТИСЯ:




Обсуждение закрыто.