В цілому, для автомобілів різних марок і року випуску можна використовувати, як тосол, так і антифриз, суттєвої різниці не буде, хоча заливати краще – той тип ОР, який рекомендує завод-виготовлювач (адже присадки антифризу іншого типу можуть роз’їсти металеві деталі або пластикові трубки, до яких «рідний» антифриз ставиться цілком гуманно). У «Керівництві користувача» або сервісній книжці автомобіля може бути рекомендована охолоджуюча рідина певних марок і виробників, що пройшла експлуатаційні випробування у автовиробника. На практиці тосолом частіше користуються власники вітчизняних авто, а антифризом – власники іномарок. Сперечатися що краще, що гірше – безглуздо, обирайте в залежності від своїх уподобань і можливостей. Однак при виборі антифризу не забувайте про деякі основні правила. По-перше, дорогий антифриз – не означає якісний, тому будьте уважні при покупці. Підробки зустрічаються як серед розкручених зарубіжних антифризів, так і серед недорогих вітчизняних тосолів.
Термін заміни антифризу встановлює автозавод або виготовлювач ОЖ, але іноді рідина старіє раніше, при цьому:
• утворюється желеподібна маса на внутрішній стороні горловини розширювального бачка;
• при незначних негативних температурах (мінус 10-15°С) в ньому помітно помутніння (іноді як легка хмарка);
• випадає осад;
• частіше спрацьовує електровентилятор радіатора;
• антифриз стає рудо-бурим, значить, деталі системи вже кородують.
Коли з’явилася хоча б одна з цих ознак, охолоджуючу рідину потрібно замінити негайно, незалежно від того, скільки вона прослужила.
ПОДІЛИТИСЯ: |